Cartepedia. Vade Mecum cultural

Acest articol a fost publicat de Semnu' Bun pe 3.09.2014 în rubrica Interviu, Repere culturale | Evenimente și are asociate următoarele etichete: , , , , .

Martin, Jean FrancoisO nouă librărie virtuală în online-ul autohton. Despre rolul librarului în decizia de achiziție a cărții, dacă românul citește și dacă face cumpărături de produse culturale în mediul online, aflăm de la Flavius Ardelean, reprezentatul librăriei Cartepedia. ro

SemneBune: Ați declarat „Cărţile fac parte din viaţa noastră cotidiană, le întâlnim la tot pasul, dar niciodată acolo unde trebuie.” E drept că-s peste tot, mai nou și-n benzinării, dar lipsește librarul care să îți recomande ce să citești, nu-i așa?

Flavius Ardelean: Așa e. Cititorii de cursă lungă știu ce bucurie este să întri într-o librărie și să fii întâmpinat de un librar cu care te poți întinde la vorbă despre cărțile pe care le iubești sau, în cel mai bun caz, despre cele pe care încă nici nu știi că le iubești. Un librar bun poate face asta și este genul de experiență pe care am dorit să o replicăm și în mediul online, cu beneficiile, dar și cu limitațiile pe care ți le oferă acest mediu. Tot mai mult ne îndreptăm către online pentru a căuta informații și sugestii de lectură – și acolo vrem să fim, astfel încât am oferit și această dimensiune digitală librarilor pe care îi avem deja, de câțiva ani buni, în rețeaua fizică Librarium.

Martin, Jean Francois 4SB: Am observat o abordare diferită de comunicare cu publicul cititor, venită din partea librarilor. Îl repoziționați pe librar la locul potrivit?

FA: Aș spune că îl poziționăm pe librar și în alt loc: în mediul online. Cred că locul librarului este între carte și cititor, misiunea lui fiind una pur altruistă, dedicată atât cărții, cât și cititorului. Relația personală pe care o putem avea cu un librar într-o librărie e o experiență minunată. De ce nu am încerca să replicăm această experiență și într-un mediu deseori impersonal cum e cel online?

 

SB: Credeți că librarul-prieten-călăuză aflat pe Cartepedia va face diferența în procesul de achiziție de carte al publicului cititor?

FA: Da. Suntem convinși de asta. Prea des întâlnim spații comerciale online dominate de algoritmi de vânzare, dar cu prea puțini profesioniști ai cărții. Nu vrem să fim o simplă stație de achiziție, încărcată de reduceri și atât; vrem să devenim și un spațiu de dezbatere, loc de meditație și forum de schimb de idei: o comunitate de iubitori de carte. De aceea numele de Cartepedia – aici ne ocupăm doar de cărți. Ba mai mult – facem schimb de povești.

SB: Pentru că am găsit platforma Cartepedia interesantă și atractivă pentru publicul nostru, am început un parteneriat pe termen lung prin care dorim să informăm despre noutăți, seturi de cărți pe diverse teme, accesorii etc. Ce să recomandăm acum cititorilor noștri?

Martin, Jean Francois 2FA:  Cartepedia dă startul în septembrie unei campanii în care invităm cititorii să devină librari pentru o zi (câți dintre noi nu s-au visat librari la un moment dat în viață?). Pentru că luna aceasta sărbătorim 555 ani de București vom aveam și multe materiale și câteva surprize legate de capitala noastră. Editura lunii este, de data aceasta, Nemira, cu o reducere de până la 50% la catalogul editurii. Cât despre oferta noastră comercială, merită menționat că punem la dispoziția vizitatorilor Cartepediei vouchere de 30 lei la 75 și 50 lei la 200, toate cuplate cu reducerile existente în site și cu transportul gratuit peste 30 lei, o propunere extrem de generoasă pe piața de carte din România. Acoperim oferta tuturor editurilor importante din România, astfel încât cumpărătorii să aibă de unde alege. Vă invităm pe site să descoperiți ofertele noastre!

SB: Poate cu întrebarea asta ar fi fost mai bine să începem: De ce ar trebui să citim? Așteptăm un răspuns din partea unui marketer cultural, nișat în palierul editorial.

FA: Nu cred că există un singur răspuns valabil la această întrebare; pentru fiecare dintre noi cititul poate însemna altceva. De aceea ni se pare important să avem în site librari reali cu preferințe diferite, pentru a ne asigura astfel că toate gusturile de lectură sunt acoperite. A răspunde într-o singură propoziție ar înseamna să limitez această experiență minunată pe care ne-o poate oferi cititul. Iată am zis experiență, dar trebuia la plural: câte cărți atâte experiențe diferite. Și uite așa încheiem foarte natural interviul cu moto-ul nostru: Cartepedia – unde fiecare carte are omul ei. 


Imagini: Jean-François Martin


Abonează-te gratuit prin email

Introdu adresa de email pentru a te abona și vei primi notificări doar când vor fi publicate articole noi.

Alătură-te altor mii (13) de abonați

Direcționează 20% din impozit

Donează dacă vrei să susții financiar educația culturală. Decide ce faci cu 20% din impozitul afacerii tale. Poți contribui la dezvoltarea revistei, ca aceasta să aibă mai multă consistență, coerență și consecvență în plan editorial. Îți mulțumim în avans! Revista digitală SemneBune este un proiect editorial al Asociației AdLittera și este online din 2010.

Autor articol: Semnu' Bun

Primul semnalizator cultural de pe această platformă. Îndrumă și recomandă din 2010.