despre SemneBune

Cartea este unul dintre cele mai vechi mijloace de comunicare și distribuție. Ea are o misiune importantă: nu numai că are implicații spirituale, educaționale și culturale, ci implică și aspecte legitime industriale și economice ale comerțului editorial.

Asocierea acestor doi factori – impactul cultural + interesele economice – are ca rezultat un sistem complex de parametri care pot părea incompatibili, la prima vedere. Pentru dezvoltarea universului de publicare și lectură este necesară înțelegerea relațiilor interne existente între diferitele elemente care cuprind lanțul de carte: creație literară – editor – tipograf – public.

Revista SemneBune își propune să sprijine acțiunea fiecărui actor național și regional din lanțul de carte. Ne bazăm pe o abordare participativă și pe un parteneriat cu toți profesioniștii, părțile interesate și beneficiarii implicați atât la nivel național, cât și la nivel regional.

De unde am pornit?

În 2009, când am decis să inițiem acest proiect, eram hotărâți să creștem numărul cititorilor de carte. Statisticile atunci, ca și acum, erau pesimiste și ne-au determinat să contribuim la informarea publicului despre oferta de carte, creând astfel un nou canal de comunicare, dedicat doar editurilor și publicului lor. Acesta este motivul pentru care în 2010 Revista SemneBune.ro a devenit portavocea editurilor din România.

La finele 2011, am decis ca structura editorială a revistei să se îmbunătățească. De la edituri preluăm comunicatele în continuare gratuit și fără cenzură. Am decis să publicăm interviuri cu scriitori români și străini, să cunoaștem îndeaproape cine este scriitorul contemporan aflat la debut sau deja consacrat.

În SemneBune.ro vom încerca să împărtășim un set de valori și principii obiective, responsabile și corecte.

Din 2012, după o perioadă romantică, ne-am creat o echipă și o structură editorială. Acum, revista are conținut propriu, articole regăsindu-se în Cronici de carte (recomandări de lectură), Interviuri, Anchete, Portrete, Reportaje, Evenimente culturale ( culturale autohtone și internaționale), alături de comunicate de presă, despre Teatru independent, Film, Muzică și Arte vizuale.

***

Revista SemneBune este o alternativă prietenoasă la pier­de­rea inutilă a timpului din spațiul online și are ca scop ghidarea publicului către reperele culturale autohtone. Pentru că ne-am axat pe produse și servicii ale culturii scrise, ne dorim să creștem împreună numărul cititorilor din România. Publicul revistei este format din tineri care vor să-și lărgească orizonturile înțelegerii, alături de adulții care vor să își actualizeze experiențele cu literatura momentului și, nu în ultimul rând, seniorii care se pot întoarce la obiceiul de lectură.

Ce este Programul Semne Bune?

Ce este vor putea defini corect doar beneficiarii acestui program – cititorii. Ce ne dorim, care este obiectivul acestui program complex și complet?

Din 2010 am inițiat și dezvoltat proiecte culturale, centrate pe Opera scrisă: revista digitală «Semnebune.ro», concursul de debut literar «Incubatorul de condeie», cercetare de piață «Ce fel de cititor ești?», de evenimente publice: «Bagajul de cultură», «Lectura de Joi», «Colocviale», «Drumul cărții» și alte evenimente co-organizate sau doar moderate de echipajul AdLittera.

Obiectivul principal al Programului Semne Bune este să anuleze (ideal) sau să diminueze (optim) distanța dintre scriitorul român contemporan și publicul autohton.

Revista digitală «Semnebune.ro» este o platformă experimentală care-și propune să pună în circulație și în dezbatere idei din cărți, să recomande lecturi, dar evită să facă critică literară. Dorim să facem un altfel de jurnalism cultural, care este, mai degrabă, unul al informării și al dialogului. Aici nu facem critică, analiză sau aprecieri ale calităților literare.

Dacă veți regăsi reclamă la titluri de cărți veți fi informați că este un articol sponsorizazt. Nu promovăm cărți, colecții sau seturi, pentru că nu suntem librărie, nu oferim nici discount-uri, nici cupoane. Promovăm doar scriitori, cu precădere contemporani și îndeosebi români.

Ne vom permite să nu publicăm și să nu comentăm materiale care nu au ca obiectiv informarea despre produse editoriale sau servicii conexe, ori sunt scrise într-o manieră ce-ar putea sa jignească persoane, ori să ciobească imaginea sau prestigiul unor mărci, care persiflează mediul creativ și cultural sau care nu cadrează cu obiectivul noastru.

Relația revistei cu autorii articolelor este prevăzută în Contractul de drepturi de autor, specificată în Aviz juridic (declinarea responsabilității și drepturi de autor), garantând că:
– este autorul articolului;
– este titularul drepturilor de autor asupra articolului;
– are consimțământul titularului dreptului de autor pentru a publica articolul pe semnebune.ro.

Autorii articolelor acordă o licență neexclusivă, cedează cu titlul gratuit, irevocabil și nelimitat în timp și teritorial această licență, prin care Asociația AdLittera (prin publicarea pe Semnebune.ro), preia toate drepturile asupra articolului publicat, inclusiv utilizarea, reproducerea, transformarea, distribuirea, radiodifuzarea, retransmiterea prin cablu, promovarea sau redistribuirea unor părți din material în orice format media și prin orice canale media, precum și realizarea de opere derivate.

Articolele publicate nu reprezintă în mod necesar poziţia proiectului editorial Revista Semnebune.ro. Asociația AdLittera nu este responsabilă de conținutul articolelor publicate sau de modul în care acestea pot fi interpretate. Acestea sunt în întregime responsabilitea semnatarilor. Asociația AdLittera nu este responsabilă din punct de vedere juridic în cazul unor cereri de compensație.

***

Ce poate fi revista SemneBune.ro?

  • Infotainment cultural (informațiile le ambalăm fără fundițe, comunicatele se oferă fără balonașe sau confetti și nu folosim diminutive)
  • Hotspot de idei (aici avem păreri, da! publicăm părerile celor pe care îi condiderăm relevanți în industria creativă și culturală)
  • Experiment jurnalistic infinit (trecem de la tipare clasice la chestii absolut imprevizibile și neconvenționale. Echilibrate și tonificante)
  • Suntem serioși chiar dacă folosim mult ludic – nu judecăm arta sau artiști și sigur vom fi criticați pentru asta. Cum am putea altfel să creștem numărul de cititori deștepți)

***

Note bune

Printre partenerii noștri se numără edituri, teatre independente, companii sau ONG-uri care au activități culturale și instituții publice. Susținem și mediatizăm festivaluri, conferințe, dezbateri, colocvii, lecturi publice etc.

Din 2012, SemneBune oferă anual un premiu unui talentat aspirant, în cadrul Concursului de debut literar „Incubatorul de condeie”.
Din 2013, revista este partener cu FILIT (Festivalul Internațional de Literatură și Traduceri) Iași, organizat de Muzeul Literaturii Iași și finanțat de Consiliul Județean Iași. În fiecare an, invităm publicul la standul nostru pentru o repriză de scris (creative writing jam session). „Scrie-ți povestea în Iași” a adunat peste 200 de scriitori de ocazie, amatori, consacrați, oameni de cultură și artă, chiar și politicieni. Fiind și parteneri media, transmitem fiecare eveniment și publicăm interviuri proaspete. În 2014, la ediția a II-a a FILIT, la standul SB s-au adunat alte sute. Povestea continuă și azi pe pagina de Facebook.

Suntem parteneri media în programe culturale multi-anuale, colocvii și dezbateri naționale și internaționale. Membrii redacției sunt invitați frecvent să modereze evenimente sau sunt comentatori ai vieții culturale.

Mulțumim tuturor celor care au avut încredere în noi și au înțeles că suntem „dependenți de cititori deștepți”!

***

Important și necesar de reținut

SemneBune este o lucrare colectivă și este autorizată printr-o Licență Creative Commons Atribuire-Necomercială-Fără Modificari 3.0 Ne-adaptată. Preluarea parțială sau integrală a conținutului (text, ilustrație, fotografie) se va face doar cu acordul scris, prin citarea sursei și hyperlink către articol sau pagina revistei.

Numele SemneBune, mărcile şi siglele asociate, precum şi simbolul „SB” sunt mărci ale AdLittera Project sau ale entităţilor asociate. Publicația este dedicată cu precădere pieței autohtone de carte, este editată sub AdLittera și este înregistrată la Biblioteca Națională a României având codul de identificare:

SemneBune ISSN 2343 – 8339 și ISSN–L 2343 – 8339