Încercaţi să încurajaţi un copil să înveţe matematica, plătindu-l. Pe termen scurt va deveni mai harnic. Dar îşi va pierde interesul pe termen lung. Luaţi orice profesionist care lucrează cu pasiune şi condiţionaţi-i onorariul de realizarea unui produs de succes. Va lucra ca un maniac pe termen scurt. Pe termen lung însă, va fi mai puţin interesat de slujbă. Metoda de motivare tip „recompensă şi pedeapsă” e o mare greşeală, ne spune Daniel Pink.
În Drive, Pink susţine că secretul satisfacţiei şi performanţei ridicate – la serviciu, la şcoală şi acasă – e nevoia profund umană de a ne dirija propriile vieţi, de a învaţa şi a crea lucruri noi, de a deveni mai buni.
Folosindu-se de rezultatele a patru decenii de cercetare ştiinţifică asupra motivaţiei, Pink ne arată distanţa dintre „ceea ce ştie ştiinţa şi ceea ce face economia” şi cum această discrepanţă afectează toate aspectele vieţii umane.
„Drive ar trebui să fie soluţia fiecărui manager care s-a întrebat la un moment dat cum ar putea să-şi motiveze angajaţii.” Peter Barta, Fundaţia Post Privatizare
Puteţi comanda Drive de Daniel Pink cu un discount de 5% pe site editurii.