„Straturi” de Ghe Adacor [fragment]

XI (choking hazards)

 

fragmente atât de mărunte

încât ideea de azi se întâlnește cu cea de

mâine

mă feresc să le înghit dar mă las înghițit de ele

n-am de ales

doar de hamal și de-o bere

glasul tău nu mai sperie pe nimeni

o altă pată de grăsime

pot fi aici și în alte o mie de locuri

dar asta nu schimbă

 

nimic

tot

 

 

corpul tău fantomatic

 

tot

 

pil(ul)ele șlefuiesc viitorul

tu te grăbești să aduni cât mai mult

înainte ca respirația să expire

frica te-a sufocat deja


 

XVIII

 

adulții trăiesc ca să recreeze desenele copilăriei

din punct de vedere al panicii omul nu se deosebește de antilopa gnu

dacă vederea are puncte ai nevoie de ochelari

ține capul sus și privirea dreaptă

universul este memoria

astronom este cel care își amintește

astronaut este cel cu amnezie

dacă spun că limbajul este gaură neagră mă contrazic

dacă tac afirmația nu există

vreau doar să trec strada

tu la ce nivel ești nu contează oricum ai să pierzi


 

XXX

 

șamanii cu diplome cheamă străbunii

fericirea e noua religie

ești copilul ales

mânca-l-ar mama

mâncăm vegan iubim antropofag

ești propriul tău inchizitor

pedeapsă maximă sau iertare totală

fotografiile arse pe jumătate încap mai bine în portofel

nici omul nici cuvântul nu vor mai fi la fel

știe asta și domnul Ionescu

care după prânzul de duminică se plimbă în parc

cu soția sa imaginară toți îl salutăm cu invidie

pentru că e atât de frumoasă


 

XXXVIII

 

ochii nu mai focalizează când

subiectul devine rutină

Tom avea dreptate vocea

ta oricât de frumoasă nu

este stăpână cum să scrii

despre ce trăiești fără ceilalți

un om sare dintr-o clădire ca să nu moară acum un minut treizeci

de străini au intrat în Europa trei mii de oameni la un concert de o

săptămână fabrica le împute plămânii

despre asta e vorba și

despre spațiul alb care a rămas după versul

anterior știai că ultimul criminal în serie

arestat folosea 90% din cuvintele și propozițiile pe

care le folosești și tu între timp

el a fost eliberat

tu cat de liber te simti

mai repede de atât farurile unei mașini au

luminat pereții


 

XLVII

 

cererea și oferta nu funcționează în economia scuzelor

decât într-o distopie mai bine într-o fantezie

arta dispariției nu se poate învăța dacă ai vecini

ai ajuns la disperare? apasă aici

ca să vezi că nu există niciun link

 

ascultă

insectele

 

gelozia este o privire fixă

bluza albă cerul albastru

să punem o hârtie de talc

în fața blocului balansoarul e mișcat de vânt

sub o bancă resturile de semințe

o mică schimbare la păr ce să pun pe foc

dacă întorci capul după aforisme

nu înseamnă că vezi lucrurile la 360 de grade

doar după a zecea carte

am realizat că infecția îi mâncase



(a.k.a. Marian Neguțu) s-a născut pe 11 ianuarie 1988, la Ploiești. În 2013 a fondat și coordonat revista culturală online R.O.C.A.D.A., din care au apărut șapte numere. A publicat , proză și texte experimentale în reviste din țară și din străinătate. Este pasionat de animație și artă, atât tradițională cât și digitală. Câteva dintre lucrările sale experimentale au apărut în publicația online The New Postliterate și în antologia internațională Alpha Bet a Test: Language in the Act of Disappearing, Ed. Eye Em Eye Books, 2015. În februarie 2016 o lucrare i-a fost selectată pentru expoziția colectivă Intuición Estética, în Cordoba, Mexic. Cartea pentru copiii Sfredeluș, porcul zburător, pe care a și ilustrat-o, a apărut în acest an la Editura Sonia.

Straturi este despre ca lume, nu ca reacție la lume. Despre necesitatea explorării și a scuturării convențiilor în care lâncezesc poeții și cititorii, demers fără de care poezia nu poate rămâne relevantă.

 

Lasă un semn

comentarii

Autor articol: Semnu' Bun

Avatar
Primul semnalizator cultural de pe această platformă. Îndrumă și recomandă din 2010.