Arthur Suciu scrie „În gaură”

Este „În gaură” relatarea unei crize sau doar o farsă prin care naratorul își pune în scenă propria ratare? Ce este serios și depresiv și ce este comic până la kitsch în acest roman pe cât de simplu, pe atât de tăios? „În gaură” spune povestea unui copywriter politic ce își trăiește criza de la mijlocul vieții în timpul unei alte crize, cea socială. Acțiunea are loc într-un București decăzut, pe fundalul protestelor din 2013 împotriva exploatării de la Roșia Montană. Iată un om captiv al tuturor crizelor posibile, dar mai ales profesionale și amoroase. Ficțiunea pare a fi singura cale de a le depăși. „În gaură” este și un roman despre dorința de a scrie un roman…

coperta in gaura

Paul Cernat: „Foarte incitant este tot ce ține de capcanele new-media, ș.a., asumate ca proteze ale alienării urbane. Backgroundul filosofic, subtil asimilat, își arată colții atunci și atât cât trebuie. «Criza bărbatului la 40 de ani», cu derivele ei existențiale și eșecurile sentimentale, cu angoasa îmbătrânirii și spectrul ratării, dă o identitate particulară unei narațiuni caleidoscopice, alerte și problematizante, trase abil către o parabolă a retractilității boeme sau underground. Un roman al crizei și o surpriză reconfortantă.”

Arthur Suciu (n. 1974) este scriitor, comunicator și publicist, specialist în discurs. După studii de filosofie, a devenit jurnalist și comunicator politic. Este doctor în științe ale comunicării, cu o teză despre raportul dintre discursul literar și cel politic. A urmat un stagiu doctoral de opt luni la Sorbonne IV, Paris. Cărțile de factură literară – „Contribuții la apocalipsă” (2008) și „Fericirea în vid” (2012) – au, ca și romanul „În gaură”, un pronunțat caracter existențial. Pe lângă lucrarea teoretică „Discursul autonom” (2013), Arthur Suciu a mai publicat „Drumul către viața privată” (eseuri politice, 2009). A scris, de asemenea, editoriale și analize pentru „Ziarul Financiar”, „Cadran Politic”, blogurile „Adevărul” etc. și a realizat emisiunea „City Talk”, la Radio City FM.

Volumul va apărea în curând la Adenium.

Lasă un semn

comentarii

Semne bune de la Persoane juridice

Descarcă, completează și semnează Contractul de sponsorizare prin care afacerea ta poate susține educația culturală.
Dacă firma este plătitoare de impozit pe profit: 20%;
Dacă firma este plătitoare de impozit pe venit: 20% trimestrial;
Dacă ești PFA, sponsorizarea este deductibilă la calculul impozitului pe venit în limita a 5% din venitul net.
ASOCIAȚIA PENTRU EDUCAȚIE ȘI CULTURĂ ADLITTERA (A.E.C.A.) este înscrisă în Registrul entităților pentru care se acordă deduceri fiscale (INTERNT-266538804).
Virează către noi să putem avea coerență și mai multă consistență în informațiile culturale de care ai nevoie.
Revista SemneBune© este un proiect editorial al Asociației AdLittera și este online din 2010.

Autor articol: Semnu' Bun

Primul semnalizator cultural de pe această platformă. Îndrumă și recomandă din 2010.