Editura Black Button Books – Interviu cu trei iubitoare de cărți

SemneBune: Am sesizat de curând apariția unor noi edituri în spațiul autohton. Apoi, am constatat rebranduirea altora, care propun o ofertă editorială axată pe scriitori români. Editura își va găsi un loc în industria de carte? Cărui tip de public vă adresați?

ana-bulgar_cr

Ana Bulgăr

Echipa : Sperăm că da, cu siguranță există nevoia de cărți care abordează aspecte problematice ale lumii în care trăim. Ne adresăm celor care vor să înțeleagă prezentul, cu toate tabuurile și fobiile lui, cu toate preconcepțiile și lupta de a le demonta.

SB: Care sunt principalele direcții editoriale? Printre titlurile pe care le-ați publicat, îmi pare că vreți să evidențiați tabu-uri și subiecte tari, actuale. Pare un act de curaj (dpdv editorial). Dacă greșesc, corectați-mă.

R: Vom publica și fiction (proză scurtă, romane) și nonfiction (eseu, memoir), dar toate titlurile abordează teme ca gender, race, imigrant issues, minorități și schimbul de mari idei actuale în general.

SB: O problemă a industriei de carte din România este distribuția, difuzarea și vânzarea. Unde se vor găsi cărțile voastre?

R: Avem contracte cu majoritatea lanțurilor de librarii și cărțile vor fi disponibile și pe site-ul nostre www.blackbutton.ro. Pentru aproape toate titlurilor, avem în pregătire si e-book-uri, pe care le vom lansa la câteva luni după ediția clasică.

SB: Am observat că ați început cu traduceri de nonficțiune. Vor fi doar traduceri? proză, poezie?

R: Primele șapte titluri pe care le vom lansa în octombrie includ și fiction și non-fiction. Uite-așa o pierzi, de Junot Diaz, și Iubire și obstacole, de Aleksandar Hemon, sunt primele două titluri ale colecției Ctrl+F, o colecție de short-stories, coordonată de . Anul viitor vom continua colecția și, în plus, vom publica și romanul cel mai recent al Chimamandei Ngozi Adichie, Americanah.

Deocamdată planul include doar traduceri, dar pe viitor nu excludem colaborări cu autori români.

SB: Pe situl de prezentare nu am văzut sloganul editurii. Profit de ocazie și vă rog să-mi sugerați unul. (Dacă aveți unul, puteți răspunde cu un motto personal)

R: Nu credem neapărat în slogane, pentru că sunt atâtea lucruri și acțiuni care ar merita un slogan propriu, încât pare nedrept să le cumulezi într-o formulare generalistă.

SB: În octombrie 2016 va fi lansarea oficială? Salutăm ințiativa voastră și așteptăm acțiuni culturale de calitate!

R: Lansarea oficială va fi pe 16 octombrie și-i vom avea invitați pe trei dintre autori – Caroline Paul, și –, alături de .

foto: Ioana Cristina Casapu

foto: Ioana Cristina Casapu

Despre echipa Black Button Books

Ana Bulgăr: După mai bine de 5 ani de activism social și de mediu și aproape 10 ani de comunicare, de la digital, mobile, la Senior Advisor pentru CEO și ulterior Senior Manager pe Strategie și Dezvoltare Corporativă pentru Petrom, o provocare în antreprenoriat suna natural. Mai ales cu asemenea partenere și pe asemenea subiect. Aspen Institute Romania fellow (2010) și Marshall Memorial Fellow (2016).

: De când am terminat facultatea primul job a fost de redactor în mica editură din Brașov a poetului Alexandru Mușina; aici am învățat practic mare parte din ceea ce înseamnă lucrul cu cărțile și lui îi datorez pasiunea pentru meseria asta. Apoi am fost în mai multe edituri din București, până în 2006 când m-am alăturat echipei de la Vellant, unde am lucrat nu doar pe partea de redacție, ci și pe copyright și producție și avut posibilitatea să văd cum funcționează în detaliu activitatea de a scoate cărți.

: Încă din ultimul an de facultate, am lucrat la A&A Records pe partea de promovare și apoi am făcut tranziția către Editura Vellant, unde am lucrat aproape 5 ani. A fost cumva o trecere interesantă de la muzicieni la scriitori, deși e cam aceeași lume în care îmi doresc clar să rămân.

fotos: Ioana Cristina Casapu

 

Lasă un semn

comentarii

Despre autor

Ciprian Burcovschi
Columnist & consultant editorial

este fondatorul AdLittera PRO-CSR și făurar de platforme culturale experimentale. Specialist în comunicare vizuală, Ciprian este implicat în mai multe programe socio-culturale. Îi plac oamenii care vor ceva de la viață și care doresc să lase ceva bun în urma lor.

Număr articole publicate : 63