Luna mai la Teatrul de Artă

Luna mai vine cu soare, cireșe și flori, iar București vă așteaptă cu spectacole, muzică și poezie. Comedie, dramă, zâmbet, încântare, o lacrimă ștearsă discret, hohot cu poftă: viața în oglindă.

Afis_Cerere in casatorie

vineri, 6 mai | ora 19.15

CERERE ÎN CĂSĂTORIE de A.P Cehov

Cu: Florentina Năstase, George Constantinescu și Valentin Terente

Regia: Victor Olăhuţ

„Un lucru e cert: îți trebuie ceva curaj să faci o cerere în căsătorie. Ei bine, pețitorul nostru nu-l are. Ar vrea să se însoare, fata îi place, la o adică și cu socrul s-ar putea înțelege, dar nici legat de glie nu s-ar vrea. Și unde e o problemă, se știe, apar mai multe. Nu există moment mai prielnic ca acela de dinaintea unei cereri în căsătorie, pentru a dezgropa toate certurile, bârfele, neînțelegerile între două familii. Dar, cum dragostea invinge totul, sau, mai bine zis, cum oamenii se ceartă ca să aibă de ce să se împace, așa și tinerii noștri, până la urmă iau o pauză de la scandal.” – Victor Olăhuț

Spectacolul CERERE ÎN CĂSĂTORIE a fost creat în cadrul caravanei Cultură-n șură – un proiect ce și-a propus să reintroducă pe harta culturală a țării locuitorii de la sate. CERERE ÎN CĂSĂTORIE s-a jucat așadar, în vara anului trecut, în cinci sate din județul Sălaj, direct în curțile oamenilor, pe scene montate în șură, iar în decembrie 2015 a avut premiera în capitală.

 

 

 

 

 

Afis_Cyrano de Bergerac poatevineri, 6 mai I ora 21.15

, POATE…

Cu: Mîndru Cătălin Ștefan

Regia: Adrian Iclenzan

Spectacolul “, poate…”, este construit pe povestea actorului Albu din “Larry Thompson sau tragedia unei tinereţi” de Dusan Kovacevic.

Acest text  are cea mai mare pondere în spectacol.

Spectacolul mai cuprinde monoloage din “Sexul femeii ca un câmp de luptă în Bosnia” de Matei Vişniec, “Ursul” şi “Cântec de lebădă” de A.P. Cehov, “Regele Lear” de William Shakespeare şi “” de Edmond Rostand.

Un one man show tragi-comic în care îl aşteptăm pe Ştefan împreună cu actorul Albu care devine ad-hoc şi spontan un entertainer ce ne face să uităm că, de fapt, am venit la alt spectacol.

Poate fi considerat şi ca un manifest împotriva oamenilor ce nu se mai bucură de teatru şi îl consideră un job chinuitor, dar nu este un manifest “tezist”, ci îşi are puterea tocmai în bucuria lui Albu (veşnicul figurant) de a juca.

 

 

 

 

Maxim Belciug_afis_7maisâmbătă, 7 mai I 20.15

CITIND DIN BORGES, CÂNTÂND DIN

recital (chitară)

 

şi Borges stând la aceeaşi masă, vorbind despre omenie pe ruseşte, într-o lume pe care frumuseţea deja a salvat-o. Şi, odată cu ea, poate şi pe unii dintre noi.

 

este un nume binecunoscut printre amatorii de muzici rafinate. Un artist clasic în formarea şi preferinţele sale, discret ca persoană, dar expresiv până la năstruşnicie ca muzician, care stăruie, de peste 20 de ani, să arate publicului cum se poate declina frumosul pe o chitară. A cântat mult, în diverse formule camerale, atât în ţară cât şi în străinătate, în Serbia, Ungaria, Polonia, Austria, Franţa, Scandinavia, Italia, Spania, dar cel mai bine se simte în recitalurile solo, atunci când, singur cu chitara sa, poate da frâu liber fanteziei, transformând matematica riguroasă a partiturii în clocot şi pasiune. Concertele sale nu au nimic de „spectacol”, nimic senzaţional. Apare singur pe scenă, împovărat deja de muzica ce va să vină, şi se aşează pe scaun. Apoi începe. Mâna sa atinge corzile, iar chitara se transformă într-o orchestră cu sunet limpede, la scară umană, care simte, suferă, plânge şi cântă, se tulbură sau strigă bucurii fără nume. Iar tu asculţi cântarea sa firească, fără zorzoane, şi te întrebi cum de-ai uitat că sufletul se hrăneşte cu lucruri simple. Un om cu o chitară. Atât de simplu. Şi totuşi, ce încântare.

 

 

 

 

duminică, 8 mai | ora 20.15

OMUL CARE MÂNCA LUMEA de Nis-Momme Stockmann

Cu: Șerban Gomoi, Romeo Pop,  Antoaneta Cojocaru/Sorina Ștefănescu, Alexandru Călin, Liviu Chiţu

Regia: Alexandru Mâzgăreanu

Muzica: Alexandru Suciu

„Omul care mânca lumea” este un spectacol care tratează cu cinism diferite aspecte ale societății contemporane. Din cauza presiunilor sociale și personale, personajul principal – un tânăr de 35 de ani – trece  printr-un moment de criză și caută să își recapete identitatea, încercând să dea un sens nou vieții sale. Doar că, în lumea profitului, capitularea nu este o opțiunie, iar cine îndrăznește să părăsească cursa capitalismului este aruncat din sistem. Pe lângă aluziile la adresa societății capitaliste și a presiunilor pe care aceasta le generează asupra oamenilor, spectacolul pune în discuție probleme profund umane; tânărul autor Nis-Momme Stockmann reușește să creeze un personaj unic și peren și să răspundă unor aspecte precum îmbătrânirea, dependența și dificultățile condiției de tată, soț și prieten.

Un spectacol care reinterpretază cotidianul absurd într-o cheie regizorală modernă.

Piesa „Omul care mânca lumea” a fost aleasă, în 2009, ca fiind una dintre cele mai bune piese din Europa, de către ETC – European Theatre Convention.

 

 

vineri, 13 mai | ora 20.15

ŞI VENI BĂRBATUL LA FEMEIE  de Semion Zlotnikov

Cu: Mihaela Sîrbu şi Lucian Pavel

Traducerea și regia: Bogdan Budeş

Dina și Victor sunt trecuți de patruzeci de ani, divorțați, și fiecare are câte un copil dintr-o fostă căsătorie. „Trecuți de patruzeci de ani” nu e o vârstă la care viața ia sfârșit. Așa că prietenii lor comuni, Jora și Judith, încearcă să le vină în ajutor, aranjându-le o întâlnire. Victor se prezintă acasă la Dina, într-o seară ploioasă de sâmbătă. Dar amândoi au de înfruntat temeri, frustrări și dezamăgiri din trecut. Așa că se apropie unul de celălalt cu o stângăcie plină de candoare, care dă naștere unor replici strălucitoare. O comedie înduioșătoare, o privire amuzată asupra unui cuplu care vrea să o ia de la capăt.

 

 

sâmbătă, 14 mai | ora 20.15

ŞASE DIN 49  de Spiró György

Cu: Dana Voicu şi Liviu Cheloiu

Regia: Alexandru Maftei

Ce i se poate întâmpla unui cuplu de oameni simpli, atunci când este pus în fața unui bilet câștigător la loto, care valorează 10 milioane de euro? Cei doi, soț și soție, părinți a doi adolescenți, evoluează de la bucurie frenetică și imaginație bolnavă, până la frică paralizantă sau paranoia avansată. Toate hibele mai vechi sau mai noi ale relație lor ies încet, încet, la iveală, într-o cavalcadă când comică, când tragi-comică ce culminează cu un gest extrem.

 

duminică, 15 mai | ora 20.15

UNORA LE PLACE SWINGUL de Donna Hoke

Cu: Lavinia Munteanu, Anca Manolescu, Edgar Nistor, Marius Călugăriţa

Regia: Claudiu Puşcău

Trăim într-o lume a preferinţelor şi opţiunilor, a tendinţelor şi a liberului arbitru. Unii preferă iarna, alţii, pescuitul, unii, hainele în culori pastel, iar alții, puiul la ceaun. Mulţi optează pentru filme horror, iar unora le place… swingul. Textul, după o cunoscută şi premiată autoare din Statele Unite ale Americii, tratează cu umor şi dezinvoltură, dar şi cu sensibilitate, problemele cuplurilor tinere din zilele noastre.

Ce legatură poate exista între două cupluri vecine, un pui de elefant, sex şi lasagna? Iată un răspuns pe care îl puteţi afla numai dacă veţi accepta să vă dezbrăcaţi de prejudecăţi şi să urmăriți acest spectacol al contrastelor, în care nonconformismul se îmbină cu sensibilitatea, iar umorul, cu profunzimea sentimentelor. Un spectacol care, cu siguranţă, vă va face să vă priviţi altfel vecinii.

Spectacolul nu este recomandat persoanelor sub 16 ani.

 


vineri, 20 mai | ora 20.15

FĂ TU PRIMUL PAS de Jean-Claude Carrière

Cu: Raluca Aprodu şi Marius Călugăriţa

Regia: Andrei Munteanu

Cum ar fi să te trezeşti, într-o dimineaţă, cu cineva în mijlocul apartamentului tău, şi totul să se transforme într-un neaşteptat joc în doi? Refuz, seducţie, fugă, atracţie şi mult umor. O poveste de iubire care în afara teatrului ar fi putut dura trei luni, trei ani sau poate nu s-ar fi întâmplat niciodată.

„Fă tu primul pas” este o comedie romantică plina de farmec şi extrem de vie, despre întâlnirea a doi oameni total diferiţi.

Jean-Claude Carrière, unul dintre cei mai importanţi dramaturgi şi scenarişti francezi ai momentului, câştigător a numeroase premii, printre care Oscar, Bafta, Cesar şi Cannes, este autor a peste 130 de scenarii de film dintre care fac parte Cyrano de Bergerac şi The Unbearable Lightness of Being.

 

 

sâmbătă, 21 mai | ora 20.15

UN BĂRBAT ŞI MAI MULTE FEMEI de Leonid Zorin

Cu: Paula Chirilă și George Constantinescu

Regia: Bogdan Hușanu

Într-o societate în care bărbaţii încă se mai întreabă „ce-şi doresc femeile”, Bucureşti a descoperit secretul eternului feminin: firea permanent schimbătoare a „sexului slab”. Gavrunski, personajul masculin, cunoaşte, de-a lungul spectacolului, femeia înger, femeia exaltată, femeia paznic, femeia autoritară, femeia disperată, femeia victimă, femeia romantică – acestea devenind norocul şi ghinionul din viaţa lui.

 

 

joi, 26 mai | ora 20.15

MARIA RĂDUCANU – recital

 

 

 

vineri, 27 mai | ora 20.15

DURERI FANTOMĂ  de Vasili Sigarev
Cu: Rareş Andrici, George Constantinescu și Mihaela Popa
Traducerea: Marina Palii

Regia: Bogdan Budeş

Lumea lui Vasili Sigarev nu e confortabilă. E o lume brutală, paradoxală, a extremelor, în care candoarea seamănă cu firul de iarbă ieșit printr-o placă groasă de beton. Într-un depou de tramvaie, mizer, aflat la periferia orașului, bunătatea și compasiunea vin „la pachet” cu violența și cruzimea. (Bogdan Budeş)

În această atmosferă se consumă drama unei femei bântuite de propriul trecut. Un depou, doi paznici tineri, Dima (Rareș Andrici) și Gleb (George Constantinescu), și sufletul Olgăi (MIhaela Popa) în rememorarea obsesivă a unei povești pe care nu vrea să o piardă.

Pentru rolul “Gleb”, George Constantinescu a primit Premiul pentru cel mai bun actor, la Maratonul Teatrului Independent Bucharest Fringe 2015.

Spectacolul nu este recomandat persoanelor sub 16 ani.

 

 

Afis-VOYEUR-webduminică, 29 mai | ora 20.15

de Gardner McKay

Cu: Alexandra Ioniţă şi Tudor Istodor

Regia: Claudiu Istodor

Premiul pentru interpretare masculină, la Undecloud – Festival de Teatru Independent de Orice, 2014
este un thriller psihologic de o extraordinară încărcătură emoţională. Protagoniştii – interpretați de Tudor Aaron Istodor şi Alexandra Ioniţă – spun povestea unui psihopat care hărţuieşte femei şi care, departe de a le agresa fizic, reuşeşte să le ţină sub o continuă teroare, într-un joc al minţii care forţează graniţele moralităţii.

Maude este psihiatru şi locuieste singură, într-o casă izolată. Când îi dă voie lui Peter, baiatul gay şi timid, care i-a reparat maşina puțin mai devreme, să intre ca să dea un telefon, nu îşi închipuie că el ar fi voyeurul care o urmăreşte de câtva timp. Sau că ar fi criminalul în serie, numit de presă Păpuşarul. Sau că ar fi, de fapt, doar un actor care locuieşte la câțiva kilometri de ea şi care şi-a inventat o identitate pentru un proiect teatral la care lucrează. Cei doi ajung să petreacă noaptea împreună. Dimineața, când toate par să se fi clarificat, se dovedeşte că el este, într-adevăr, Păpuşarul.  Victima, însă, se transformă în criminal.

VOYEUR este un spectacol despre putere şi despre capacitatea noastră de a crede în ceea ce ne dorim să vedem. Thriller psihologic dinamic, spectacolul nu lasă spectatorul să se aşeze confortabil într-o situație prea mult timp şi, dimpotrivă, schimbă permanent datele jocului. Premisele piesei sunt răsturnate complet până la final, iar valorile absolute devin discutabile şi relative.

„Dacă piesa aceasta este despre ceva, atunci ea este despre abilitatea noastră vastă de a ne manipula unii pe ceilalţi. Despre darul nostru minunat de a minţi. Este despre puterea oribilă a carismei noastre. Este despre capacitatea noastră de a crede în orice adevăr, în forma în care ni se potriveşte. Este despre puterea noastră imediată de a ierta; nevoia noastră de a merge mai departe. Este despre compromis, despre dorinţa noastră de a ajunge în pat cu călăul. Este despre nelegiuirea noastră morală; pierderea instinctelor şi credinţelor noastre. Este despre capacitatea noastră de a asimila oroarea, faptul că o crimă este o crima doar dacă ni se întâmplă nouă; nimic altceva nu ne mânie. Este despre crimele noastre oribile; nu despre faptul că se întâmplă sau că ştim de ele şi întoarcem pagina.” Gardner McKay

Pentru rolul din spectacolul VOYEUR, în anul 2004, Tudor Aaron Istodor a luat Premiul pentru interpretare masculină la Undercloud – Festival de Teatru Independent de Orice.

Spectacolul nu este recomandat persoanelor sub 16 ani.

 


Preţ bilet 31,5 lei/21 lei (studenți/elevi/pensionari)

Bilete online pe www.teatruldearta.ro/bilete și Eventim.ro

Rezervări: 0737.904.932 / rezervari@teatruldearta.ro

Biletele rezervate trebuie achiziționate cu minimum 1 zi înainte de data spectacolului. Valabilitatea rezervării se pierde pentru biletele neridicate până în pre-ziua evenimentului ori în cazul neconfirmării telefonice a acesteia, în ziua spectacolului.

Teatrul de Artă București I Str. Sfântul Ştefan nr. 21 | Sector 2 |

www.teatruldearta.ro | www.facebook.com/TeatruldeArtaBucuresti

Lasă un semn

comentarii

Despre autor

Andreea Tănase
Redactor-editor SB

Premiată la ediția a IV-a (2013) a Concursului de debut literar „Incubatorul de condeie” (IDC), secțiunea Proză scurtă, a câștigat şi Premiul Revistei SemneBune la Atelierul IDC din acelaşi an. Din 2014 împarte lauri în calitate de jure-junior la IDC. Călătoreşte excesiv, citește cu pasiune, scrie proză scurtă când are timp și își divinizează cele două pisici Sphynx.

Număr articole publicate : 286