Despre AGERPRES numai de bine

Acest articol a fost publicat de Semn Bun pe 31.10.2016 în rubrica Fragmente, Repere culturale | Evenimente și are asociate următoarele etichete: , , , , , , .

Îmi place ce se-ntîmplă în ultimul timp la Agenția Națională de Presă AGERPRES. S-a modernizat în adevăratul sens al cuvîntului, se întîmplă lucruri frumoase și la capitolul comunicare stau bine. Îmi amintesc, prin primii ani de facultate făceam revista presei pentru site-ul Agenției de presă a Universității „Al.I.Cuza” – Cuzanet, iar atunci cînd venea vorba de AGERPRES, automat, mi se făcea imaginea unei instituții prăfuite, care părea „pe ducă”. În cîțiva ani s-a resuscitat, ca să dau cu ochii de o agenție aproape nouă, cu o imagine meritată (dat fiind faptul că este Agenția Națională!).

Un AGERPRES echidistant, bun și în pas cu noile media

Cel mai mult îmi place că AGERPRES a început să aducă „virale” importante în online. Diversele campanii pe care le au, mai ales la AGERPRES VIDEO, sînt povești bune de luat în seamă, realizate cu imparțialitate și decență jurnalistică. Este mare lucru la noi, ca o instituție media de stat să vrea să țină pasul cu noile tehnologii și cu noile trenduri în media (video, foto). Au și reușit. De exemplu, îmi place foarte mult inițiativa de a scoate „de la naftalină” fotografiile AGERPRES, fotografii din arhiva agenției, de care nu știe nimeni, care conțin imagini importante cu personalități în momente de real interes din viața lor: cultură, economie, sport, cinematografie (…) Campania de promovare a acestei munci de digitalizare a fotografiiilor din arhivă meritau și un nume generic, așa că avem parte de „Descoperă Arhiva Fotografică AGERPRES”.

Mi s-a confirmat, o dată-n plus, și în cazul AGERPRES, că este destul de important ca echipa să aibă un lider tînăr, cu viziune, deschis la nou și la ceea ce trebuie să fie prezentat în presă, nu la „ceea ce vrea” publicul (o sintagmă folosită pe post de scuză de către instituțiile de presă cu un nivel scăzut de moralitate în ceea ce fac/produc/difuzează). Alex Giboi, directorul agenției, are o expertiză în domeniu și a adunat în jur, mai ales la Comunicare, dar și în noile departamente multimedia, tineri buni, tineri cu inițiativă. Cunosc doar cîțiva dintre ei și știu că produc un fel de jurnalism pe care l-am învățat la facultate, dar pe care, imdeiat ce intri într-o redacție, direct sau indirect, ți se spune să-l uiți.

Îmi mai amintesc, atunci cînd m-am apucat să fac promovare (PR & Media) în cadrul diverselor proiecte culturale, nu aveam mari așteptări în a primi vreun răspuns de la Agerpres, dar totuși, mereu încercam. Într-o zi, pe când eram în cadrul echipei primei ediții a Galei Oamenii Timpului, primesc răspuns de la Departamentul de Comunicare (Ioana să trăiască!), ba mai mult, primesc răspuns încurajator de continuare a unei frumoase relații profesionale. Și s-a păstrat, continuăm.

Chapeau, AGERPRES!

 

Abonează-te gratuit prin email

Introdu adresa de email pentru a te abona și vei primi notificări doar când vor fi publicate articole noi.

Alătură-te altor mii (13) de abonați

Direcționează 20% din impozit

Donează dacă vrei să susții financiar educația culturală. Decide ce faci cu 20% din impozitul afacerii tale. Poți contribui la dezvoltarea revistei, ca aceasta să aibă mai multă consistență, coerență și consecvență în plan editorial. Îți mulțumim în avans! Revista digitală SemneBune este un proiect editorial al Asociației AdLittera și este online din 2010.

Autor articol: Semn Bun

Primul semnalizator cultural de pe această platformă. Îndrumă și recomandă din 2010.