În parc

Marţi, 5 august, s-a jucat la Godot Cafe-Teatru piesa lui Radu Iacoban, În parc.

Spectacolul aduce în faţa publicului 3 cupluri istorice şi un al patrulea care scrie istoria chiar acum: cuplul modern. Rodica Lazăr şi Istvan Teglaş au fost pe rând Veronica Micle şi Mihai Eminescu, Miţa Biciclista şi Regele Ferdinand, Mihaela (victimă) şi Ion Râmaru, dar şi un cuplu din zilele noastre, în care fiecare dintre noi se regăseşte.

Emin plus Veronica egal love.

Nando plus „Biciclista” egal afaceri de stat.

Râmaru plus Mihaela egal crimă și nuntă.

Un El plus o Ea egal noi.

Rodica Lazăr şi Ana Ularu joacă pe rând rolurile feminine din piesă, în seri alternative. Marţi, 5 august, a fost rândul Rodicăi Lazăr, care s-a remarcat mai ales în rolul Miţei, pe care şi l-a însuşit şi cu care s-a confundat în mod delicios. Nici nu am mai văzut-o pe Rodica Lazăr. Pe scenă a fost chiar Miţa Biciclista, amantă profesionistă şi spioană amatoare, cu puterea să îl subjuge pe Regele Ferdinand şi să îi influenţeze deciziile politice.

 

Pe Istvan Teglaş l-am văzut în numeroase spectacole în ultimul timp, de multe ori chiar la Godot. Este evident că se simte în largul lui pe scenă, că pentru el, actoria este o pasiune, un stil de viaţă şi o joacă în acelaşi timp. L-am văzut în roluri grave, în roluri nostalgice, în roluri jucăuşe. L-am văzut chiar salvând prin prestaţia sa o piesă cel puţin neinspirată, cum a fost Pescăruşul. Ultimul act.

 

În piesa În parc, Istvan Teglaş este pe rând geniu îndrăgostit, rege nehotărât, ucigaş psihopat şi corporatist modern. Aşa cum Rodica Lazăr se remarcă în rolu Miţei, Teglaş convinge cel mai tare în rolul lui Râmaru. Este incredibil cum, după Istvan Teglaş interpretându-i pe Mihai Eminescu şi Regele Ferdinand, pe aceeaşi scenă, la doar câteva minute, apare Ion Râmaru în persoană. La Eminescu şi Ferdinand a fost ajutat şi de costume, însă pentru Râmaru nu a avut nici acest mic avantaj. Teglaş a fost un student timid aşteptând o fată în parc, s-a lăsat sedus de tânăra Mihaela, a fost pătruns de misterul femeii din faţa lui, a fost nostalgic şi rănit, apoi furios şi, în final, criminal. Ne-a arătat pe rând trăirile lui Ion Râmaru, arătându-ni-l şi ca om, nu doar ca psihopat.

 

Decorul a fost simplu, aşa cum vă aşteptaţi, doar o bancă dintr-un parc. Spectacolul nu este întrerupt pentru schimbarea costumelor, ceea ce dă continuitate spectacolului şi oferă spectatorului şansa unui contrast evident între generaţiile reprezentate de scene. Vedem cum a evoluat limbajul şi atitudinea amanţilor până ajungem în zilele noastre şi ne îngrozim de cât de puţin interacţionăm unul cu altul şi cât de absorbiţi suntem de tehnologie.

 

Vă recomand piesa În parc tocmai pentru această şansă de a vă uita într-o oglindă şi de a compara imaginea aceea cu imaginea cuplurilor din timpuri nu chiar atât de demult apuse. Cele trei cupluri prezente pe scenă înaintea cuplului modern au vorbit. Şi-au reproşat, s-au manipulat, s-au şantajat emoţional, şi-au jurat, şi-au povestit, şi-au spus glume, s-au omorât, dar au vorbit unul cu celălalt. În schimb, cei doi amanţi contemporani au făcut orice înafară de a-şi vorbi. Aşa facem şi noi. Dacă nu mă credeţi, mergeţi la Godot, la piesa În parc, şi vă veţi convinge.

Durata spectacolului: o ora si zece minute.
Pretul biletului: 30 de lei
Textul si regia: Radu Iacoban
Cu: Rodica Lazar si  
Scenografia: Mihaela Ularu
Afis: Ana Maria Moldovan
Autor: Radu Iacoban

 

Sursa foto aici

Lasă un semn

comentarii

Despre autor

Andreea Tănase
Redactor-editor SB

Premiată la ediția a IV-a (2013) a Concursului de debut literar „Incubatorul de condeie” (IDC), secțiunea Proză scurtă, a câștigat şi Premiul Revistei SemneBune la Atelierul IDC din acelaşi an. Din 2014 împarte lauri în calitate de jure-junior la IDC. Călătoreşte excesiv, citește cu pasiune, scrie proză scurtă când are timp și își divinizează cele două pisici Sphynx.

Număr articole publicate : 283